لوگوی سه گوش

 موتور سیکلت - تست موتور هوندا گلدوینگ 1800 سی سی در شیراز !!! موتور سیکلت

موتور سیکلت

صفحه ي اصلي  -  تماس با ما  -  طراح قالب  

عكس تصادفي

 

جای کد

 

موضوعات

 

عکس موتور سیکلت های دست ساز

پرسرعت ترین موتور سیکلت دنیا

زیباترین موتور سیکلت های دنیا

موتور های عجیب و غریب !!!

عجیب ترین ماشین های دنیا


 

لينک دوستان

 

 

آرشيو

 

91/09/08 - 91/09/14
91/09/01 - 91/09/07

 

نويسنده

 

x-man

 

آمار سايت

 

»
»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin

  اين وبلاگ را صفحه خانگي خود كن !  به مدير وبلاگ ايميل بزنيد !  ذخيره كردن صفحه!  اضافه کردن اين وبلاگ به علاقه منديها!  لينک RSS 
site map site map ror html site map
  Add to Technorati

 

ساعت فلش

 


 

 

 كد جاوا

 







امارگیر حرفه ای سایت

 

 

تبليغات


محلی مناسب برای تبلیغات شما

تست موتور هوندا گلدوینگ 1800 سی سی در شیراز !!!

  نويسنده :  x-man

تست فنی هوندا گلدوینگ 1800 سی سی در شیراز




در ابتدای سال 1976 شرکت هوندا شروع به تولید محصول جدیدی به نام GoldWing کرد . این محصول عضو کلاس Turing می باشد که در سالهای مختلف آن را با حجم موتور مختلف به بازار عرضه کرد , به این گونه که در سالهای 1984 تا 1988 با حجم 1200 سی سی و بین سالهای 1988 تا 2000 توانست در این کلاس با حجم 1500 سی سی به کار خود رونق بخشد و در آخر , از سال 2001 به بعد هم موتوری با حجم 1800 سی سی بروی این نمونه اتاق سوار کند و به بازار ارائه دهد . محصول 1800 سی سی آن با 4 آپشن مختلف عرضه می شود که به ترتیب نمونه اول تا چهارم آن Audio , Navigation , Navigation with ABS و آخرین نمونه Navigation with ABS & Airbag که می توان به جرائت گفت نمونه چهارم از بهترین آن می باشد , زیرا یکی از کامل ترین آنهاست . در اینجا به سراغ تست فنی یک GoldWing 1800 cc رفتم تا بتوانم نمونه ای از محصول هوندا را برایتان کالبد شکافی کنم و لازم به ذکر است , نمونه تست شده از نوعNavigation with ABS , محصول سال 2008 , سفارش آمریکا و دارای قیمتی برابر 27 هزار دلار می باشد . در دید اول برداشتی که من از این موتور داشتم یک ظاهر سنگین وزن و باطنی تنبل بود اما وقتی با خصوصیات آن آشنا شدم متوجه شدم که بر خلاف تفکراتم یک هیولای تمام عیار است , زیرا این موتور می تواند دقیقا" در زمان 4.2 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد برساند که برای وزن حدود 406 کیلوگرم جای تحسین دارد . 







در زمان تست آن , راننده به آرامی حرکت را آغاز کرد و موتور صدای اصلی خودش را نشان نمی داد و می توان به زبان ساده تر گفت که موتور نرمی خودش را از همه جهت به رخ می کشید , در این زمان بازده فنرها هنگام عبور از آسفالتهای ناهموار بسیار بالا بود و نرمی بسیار بالایی احساس می شد که در طولانی مدت بسیار قابل اهمیت است . این احساسی که داشتم شباهت بسیار زیادی با نشستن بروی صندلی های خودروهای لوکس بزرگ یا همان E کلاس و سری 5 های موجود در کشورمان را داشت . برای تست شتاب , با راننده هماهنگ شد تا چهره واقعی موتور را نشانم دهد . هنگام شتابگیری از ناحیه سر و گردن و سینه , فشار زیادی را احساس کردم که همه به شتاب بالای آن برمی گشت. زمانی که بدنم داشت عادت می کرد , تست شتاب تمام شد و به مرحله ترمزگیری رسیدیم , فقط می توان هوندا را تحسین کرد زیرا زمان ترمز کردن هیچگونه احساسی از بهم خوردن تعادل و یا خوابیدن سر موتور وجود نداشت و همه مزیت وجود ترمزهای ABS و CBS می باشد . نمونه CBS به گونه ای عمل می کند که هنگام ترمزگیری 3 پیستون از جلو و 1 پیستون از عقب فعال میشود , همین امر پایداری تعادل را بهمراه دارد . 




امکانات رفاهی که راننده را دعوت به لذت بردن از سواری می کرد , دنده عقب الکترونیکی , وجود گرمکن در دسته ها و صندلی ها , بادگیرجلو تنظیمی , سیستم کروز کنترل , تنظیم کمکها با 2 حافظه ,سیستم Navigation , چراغهای جلو با تنظیم الکترونیکی , ریموت کنترل , دریچه هوای گرم , سیستم صوتی AUX , CD , Radio FM & AM , CD BOX همراه 4 بلندگو و 2 تیوتر با خروجی 80 وات , که همگی قابل تنظیم از روی فرمان می باشند . از مشخصات فنی آن به سادگی نمی توان گذشت زیرا موتور سوار شده بروی این اتاق یک نوع 6 سیلندر SOHC با 12 سوپاپ و حجم 1800 سی سی می باشد , ماکزیمم قدرت 118 اسب بخار و ماکزیمم تورکی برابر با 125 نیوتن متر را از طریق گاردان تعبیه شده به چرخ عقب انتقال می دهد . ماکزیمم سرعت آن برابر با 230 کیلومتر در ساعت می باشد اما حساب کنید در این سرعت , شما از روی یک سنگ کوچک رد شوید , احتمال هرگونه اتفاقی وجود دارد , در نتیجه رساندن سرعت موتورهای ریس به عدد بالاتر از 180 کیلومتر در جاده های کشورمان بسیار ریسک بالایی می باشد .



گیربکس هماهنگ شده با این موتور یک نمونه 1+5 می باشد , که دنده 5 آن مجهز به سیستم Over Drive می باشد و میتوان از سرعت 80 کیلومتر به بالا از سیستم کروزکنترل آنهم استفاده کرد , عدد 1 همان دنده عقب می باشد .حجم مخزن سوخت آن 25 لیتر و وزن خالص آن بدون سوخت برابر 406 کیلوگرم می باشد . دیگر نکته ای که باید به آن اشاره کرد آن است که معمولا" در طول یک ساعت سواری با موتورهای ریس و یا . . . , در بدن راننده خستگی پدیدار میشود و باید استراحت کند اما با طراحی های بی نظیر و آزمایشات صورت گرفته , هوندا به این نتیجه رسید که راننده این موتور در مدت زمان 3:30 دقیقه هیچگونه خستگی در بدن خود احساس نمیکند و می تواند به راه خود ادامه دهد , اینهم یکی دیگر از شگفتی های ساخت آن می باشد .



سایز لاستیکی که در جلوی آن می باشد 18R /70/130 و در عقب آنهم 16 R/60/180 قرار گرفته تا چسبندگی آن روی جاده از بین نرود . طول , عرض , ارتفاع آن به ترتیب 2.7 متر , 1.1 متر , 1.5 متر , فاصله بین دو محور آن 1.75 متر و ارتفاع نشیمنگاه تا زمین برابر 76 سانتیمتر می باشد . 

  لينک ثابت || موضوع: |  

 


آخرين مطالب

motor-savaran
عجیب و غریب ترین ماشین های دنیا !!!!
موتور سیکلت های عجیب و غریب !!!
کانسپت 6 ، موتور سیکلت جدید BMW
تست موتور هوندا گلدوینگ 1800 سی سی در شیراز !!!
زیباترین موتور سیکلت های دنیا
عکس موتور سیکلت های دست ساز
بهترین موتور سیکلت های سال 2011 (سری اول)
متور سیکلت سوزوکی hayabusa 1300
جدید ترین موتور شرکت موتور سازی هوندا + عکس !!!
گران قیمت ترین موتور سیکلت های جهان + عکس


درباره ما

 

وبلاگی برای دوست داران موتور سیکلت

 

پيوند روزانه

 



براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  موتور سیکلت - تست موتور هوندا گلدوینگ 1800 سی سی در شیراز !!!   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد

 

جستجو

Google
  
            
     در كل اينترنت
     در اين سايت

 

لولگوي دوستان

 

<--- لوگوي شما --->

 

فال حافظ

 


فال حافظ

 

 

 

Copyright © 2008

Powered by: BLOGFA|designer: TakTemp.com


motor-savaran

x-man

motor-savaran

http://motor-savaran.blogfa.com

موتور سیکلت

موتور سیکلت - تست موتور هوندا گلدوینگ 1800 سی سی در شیراز !!!

موتور سیکلت

وبلاگی برای دوست داران موتور سیکلت این وبلاگ برای دوست داران موتور سیکلت است .

موتور سیکلت

قالب بلاگفا

قالب پرشين بلاگ

قالب وبلاگ

Free Template Blog

جاوا اسكریپت

دریافت کد بستن راست کلیک در وبلاگ

جاوا اسكریپت